משרד הבריאות והתברואן העירוני עורכים מדי פעם בקרות בבתי האוכל, באם קיימת תלונת לקוח, בעת חידוש רישיון עסק, החלפת בעלות או כחלק מבקרות מדגמיות הנערכות מעת לעת.
לאחרונה, כהחלטה, הגביר משרד הבריאות את כמות הבקרות הנערכות באופן יזום ע"פ תוכנית עבודה שיטתית.
לאפקטיב תוכנית עבודה מסודרת ללווי וסיוע לעסק לטפל ולתקן את ממצאי הביקורת של משרד הבריאות, לדווח למשרד הבריאות בכתב ובע"פ על כך שבית האוכל מקבל סיוע מקצועי מאפקטיב בתיקון הליקויים.
בד"כ לאחר תיקון הליקויים ודיווח משותף למשרד הבריאות, משרד הבריאות סוגר התלונה עד לבקרתו הבאה.